Preventie

Als sporter is preventie van blessures erg belangrijk. Daarom vindt u hier een aantal belangrijke aspecten van preventie.

DNA onderzoek en begeleiding voor sporters

Voorsprong door inzicht: ook voor uw sportprestaties. Kijk voor meer informatie bij HealthPotential

Blessurepreventie

De FIFA heeft een blessure preventie programma: FIFA 11+. FIFA 11+ is een compleet warming-up programma om blessures te verminderen voor zowel mannen als vrouwen van 14 jaar en ouder. Op de website van de FIFA kunt u hier meer over lezen.

Voeding

  • Hoe werkt het? Komt de man met de hamer,of is er nog net voldoende energie over voor een winnende eindsprint? Juiste sportvoeding kan het verschil maken tussen winnen en verliezen. In "de menselijke motor" kunt u hier meer over lezen.
  • Wat mag wel? Iedereen weet dat gezond eten goed voor je is. Door gezond te eten voel je je fitter Om gezond te eten, moet je wel weten wat “gezond” is. Op de website van het Voedingscentrum vind je hier meer informatie over.
  • Wat mag niet? Voeding heb je nodig om goed te kunnen presteren. Welke middelen mag je wel gebruiken om je sportprestaties te verhogen, maar welke middelen mogen niet? Op de websitevan de dopingautorteit kunt u daar meer informatie over vinden.
  • Gezonde voeding voor kinderen van 4-12 jaar: het Voedingscentrum heeft een apart deel van de professionals website ingericht voor buurtsportcoaches, combinatiefunctionarissen, (vak)leerkrachten en sport- en beweegprofessionals die werken met kinderen in de leeftijd van 4-12 jaar en die binnen hun werkzaamheden aandacht willen schenken aan het thema gezonde voeding. De website van het Voedingscentrum.